Beszámolók a nagyvilágból

Beszámoló utazásaimról Spanyolországból, Olaszországból, Mexikóból, Portugáliából, Svédországból, Norvégiából, Lettországból és Észtországból, és a többi...

Látogatók

Friss megjegyzések

Ajánlott olvasmány

Ez rólam is szól (munkatársnőm írta) Mexikói kalandok
Svéd blogok
evergo.blogol.hu
psycho.blog.hu
Itt az egyik történet velem esett meg joemberek.blog.hu
Végül egy gyengébb idegzetűeknek nem ajánlott, vicces, szarkasztikus leírás mindenféle népről:
gyuloltellensegeink.blog.hu

Úti beszámoló Csehországból

2008.12.12. 00:15 HZ

     Még le sem kopott az előző hosszú út pora a ruhámról, egy 3 napos kiruccanás erejéig Prágába kellett utaznom egy vevőhöz. Odaúton hosszú hosszú idő után Malév géppel mentem (a vevő fizette a jegyet), és megtapasztalhattam új zsugori szovjet milliárdos tulajdonosa hozzáállását a céghez: amellett, hogy még mindig a legmodernebb gépparkja van (kis távra motoros repülő "Barkas" helyett Fokkerekkel repül), az élelmezésben komoly visszalépés volt: Régen a MALÉV híres volt kiváló ételeiről, ettem már pizzát, túró rudit, melegszendvicset is, ezúttal egy darab puszedlire és 1 dl narancslére futotta. Úgyhogy hajrá szakszervezetek, vesszen a tulaj!
    Prágában taxival mentem az irodaépületbe, mely átlag 25 km/h sebességgel közlekedett, nem akarta pazarolni a benzint, meg annál több az idő-díj, minél később érünk oda. Ugyan az a tábla volt fölötte, hogy fix 500 korona az út, beszálláskor már 600 koronáról beszélt, majd a vége 650 lett. A kártyámat látva, megkérte, mennyit húzhat le. Mivel úgyis átvágott, nemigen akartam nagy borravalót adni, mondtam: legyen 680. Erre ő: dehát a bank levesz 30-at, legyen inkább 700. Az irodában a lift megtréfált: nem volt gomb az emelet kiválasztásához, hanem a folyosón lévő dobozon kellett beállítani a kívánt emeletet, majd a számítógép optimalizálást követően kiírta, hogy melyik liftet programozta be a kívánt emeletre. Folyományaképpen első utamon "kocsikáztam" egyet föl-le. Ezután már sok érdekes nem történt, 17 óra munka és 6-7 óra alvás. Ebédszünetekben azért beszélgettünk, és hihetetlenül sok hasonlóságot találtam a két ország kultúrájában: nekik is "Jezsisek", azaz Jézuska hozza a karácsonyi ajándékot, ugyanazok még az ételeik is. A Mikulás itt is csak csokit hoz december elején. Az utcákon a gránit útpadka is ugyanolyan volt. A köznek megfelelő kis utca strží csehül, találós kérdés: ez melyik szavunk őse?
    Mint mindig, most is volt balesetem: az első reggelen mivel nem fértem be a liftbe, és nem volt kedvem várni, leszaladtam a lépcsőn, amely az elegáns reggeliző helységbe érkezett. Itt százféle ételtől roskadoztak az asztalok. Ej ha, mondom, ezért az árért ilyen elegáns reggeli, az már döfi. Aztán másnap, amikor a liftbe befértem, és felmutattam a szobakulcs-kártyát a lenti ajtónállónak, egy díszítés nélküli, a másikhoz képest ingyenkonyha jellegű menza felé mutatott, melyben 4-5 féle alapvető reggeli volt. Egy napra ügyvezető igazgató voltam én is :)
    Visszafelé a tömegközlekedést választottam a taxizás kudarca után. A metrót ugyanaz a szovjet cég építette, mint a miénket, valamint a beléptető rendzser is olyan lógásösztönző, mint otthon (két bolond ország, ahol nincsenek beléptető kapuk). Még az ajtó záródást, és a következő megállót is ugyanolyan hanghordozással jelentik be. A szerelvényeket már újabbra cserélték, és bevezették, hogy egy buszjegy 90 percig érvényes, át lehet szállni vele. A busz sajnos nem Ikarus volt, hanem valami cseh vacak. Mivel semmit sem sikerült megnéznem a városban, még az ajándékba szánt hűtőmágnest is többszörös áron, a repülőtéren vettem meg, mint a hülye sznob üzletemberek.
 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr35818283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jimbee 2008.12.12. 09:25:07

És maszarikabenes jól van? :-)

evergo 2008.12.29. 00:17:20

Boldog Ünnepeket és Sok szerencsét és egészséget az Új esztendőben is otthon.
Zsolt Gotlandról
süti beállítások módosítása