Beszámolók a nagyvilágból

Beszámoló utazásaimról Spanyolországból, Olaszországból, Mexikóból, Portugáliából, Svédországból, Norvégiából, Lettországból és Észtországból, és a többi...

Látogatók

Friss megjegyzések

Ajánlott olvasmány

Ez rólam is szól (munkatársnőm írta) Mexikói kalandok
Svéd blogok
evergo.blogol.hu
psycho.blog.hu
Itt az egyik történet velem esett meg joemberek.blog.hu
Végül egy gyengébb idegzetűeknek nem ajánlott, vicces, szarkasztikus leírás mindenféle népről:
gyuloltellensegeink.blog.hu

Úti beszámoló Svédországból (aki tudja hányadik, ajándékot nyer)

2010.04.17. 00:37 HZ

     Fél év után visszatértem hivatalos tartózkodási helyemre öt napra.
     Sok sok aláírni való papír várt már rám. Megkaptam az első nyugdíj részletezésemet: kevesebb, mint 2,5 év után, már most úgy néz ki, hogy még ha nem is teszek hozzá egy fillért sem, csak a tőkenövekmény miatt több lesz a Svédországból utalt nyugdíjam, mint amit majdan otthon kapok.
     Mikor eljöttem otthonról, ott hónak nyoma sem volt, és 10-15 Celsius fokok voltak, ehhez képest vasárnap délután svédországi hóvihar miatt késett a gépem. A vihart leszámítva itt is olvadozott azért napról napra, de az óriási mennyiség miatt még fehér a táj. Emiatt, a gyalogutak mentén, még Pesten is elképzelhetetlen mennyiségű kutyagumi (!) volt mindenütt, a hatalmas fehér-zöldfelületekre még nem merészkedtek a kutyások. Ezúttal nem tudtam magyar barátainkat meglátogatni, mert éppen külföldön voltak. Szerdán viszont le kellett utaznom vidékre egy vevőhöz. Jönköping 330 km-re délre van Stockholmtól, azaz jó egy héttel előrébb járnak a tavasszal, itt már jóval több volt a hó nélküli mint a hóval borított terület. Ketten mentünk, egy kolléga jött betanulni. Elég jól vezetett, a sebességhatárt nem mindig tisztelve bő két és fél óra alatt teljesítette a távot.

Abban a városban pont a jégkorong rájátszás egyik mérkőzése volt. Hatalmas, 8 ezres arénában, ami meg is telt. A mérkőzés egyébként nem volt lényegesen jobb, mint egy Allba Volán meccs, ez jelzi a feljövő magyar jégkorong színvonalát. A kolléga hívott meg a meccsre, de mielőtt könnyekig hatódtam volna, gyorsan lenyúlta a bónuszomat, ami (mivel ő tanult tőlem) nekem járt volnam bár én eleve felezni akartam. Könnyű más fütyülőjével a csalánt verni…
 Ismét elmentem a régi lakásunkhoz, de most nem volt posta, viszont még mindig lakatlan. Érthetetlen, hogy ahol ekkora lakásínség van, hogy maradhat 1,5 évig lakatlanul egy lakás.
Otthon három kis angyalka várt mind mindig.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr921928376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása