Beszámolók a nagyvilágból

Beszámoló utazásaimról Spanyolországból, Olaszországból, Mexikóból, Portugáliából, Svédországból, Norvégiából, Lettországból és Észtországból, és a többi...

Látogatók

Friss megjegyzések

Ajánlott olvasmány

Ez rólam is szól (munkatársnőm írta) Mexikói kalandok
Svéd blogok
evergo.blogol.hu
psycho.blog.hu
Itt az egyik történet velem esett meg joemberek.blog.hu
Végül egy gyengébb idegzetűeknek nem ajánlott, vicces, szarkasztikus leírás mindenféle népről:
gyuloltellensegeink.blog.hu

Úti beszámoló Szingapúrból

2012.05.13. 17:28 HZ

      Ezúttal nem 1-2 napra, hanem két teljes hétre kellett Szingapúrba mennem, így viszonylagosan többet láthattam belőle. Dohán át, a Qatar Airwaysszel repültem, amely úgy hirdeti magát: 5 csillagos légitársaság. Ezt a Lufthansánál lényegesen nagyobb ülések, nagyobb ételadag, és már a Budapest - Doha távon is egyénileg irányított videórendszer jellemezte. Megismerkedtem tehát néhány keleti ország filmművészetével, láttam filippínó, azerbajdzsáni, két egyiptomi, indiai filmeket. A humoruk nyugati ember által is élvezhető, a színészek ismeretlenek de kiválóak. Az egyiptomi filmekben a szexualitás a hollywoodinál sokkal rejtettebb, (kb mint a 30-as évek magyar filmjeiben). Az indiai film nagyon aranyos, humoros történet volt, de kb 20 percenként megszakították zenés, táncos betétekkel, ami nagyon sokat rontott az élvezetén (NEM musical volt a film).  A gépen meglepően sok magyar volt, őszintén remélem senki nem ment épp dubajozni belőlük.     Szingapúr levegője még mindig olyan, mint egy lánykollégiumi zuhanyzóé lehet a fürdés végén: párás, meleg. Eső 2-3 naponta van, a ritka száraz napokon 30 fok fölé kúszik a levegő hőmérséklete, emiatt minden légkondicionált. Magyarországot kevéssé ismerik, de volt taxisofőr, aki az egykori legendás játékosokról beszélt, illetve Gera Zoltán nevét is többen mondták, valamint népszerű volt a helyi ligában játszó Bücs Zsolt nevű labdarúgó, aki rendkívül technikás játékos, de a meleg éghajlat miatt nem fut ész nélkül.      Megtudtam a szigetről, hogy helyhiány miatt folyamatosan építik: Indonéziából vásárolják a homokot, amit a tengerbe szórnak, hagynak zömülni 20 évig, majd építkeznek rá. Évtizedek alatt a partvonal több kilométerrel kijjebb került. A közepén viszont nagy kiterjedésű erdő és víztározó van, melyhez nem nyúlnak: az ivóvizet nyerik innen. Lakossága Ázsiához, de akár a világ bármely részéhez képest is igen tehetős, és vajmi kevés közük a skótokhoz: a pápai nuncius kifejezetten megköszönte például, hogy az itteni kb 20% katolikus közösség bőkezű adományaival a jóval nagyobb létszámú, de szegény egyéb ázsiai közösséget segíti. Szingapúrban buddhisták, keresztények, indiaiak találhatók nagy számban, de észrevehető a muzulmánok jelenléte is. Ázsia minden részéből sok a bevándorló, de mivel a fizetések a norvégiait is meghaladják, nem ritka az európai ember sem errefelé.    A vízisportok népszerűek, evezősöket, kajakosokat szép számmal láttam a helyi vizeken.     A gazdag országokra jellemző, hogy az öregeket bedugják intézménybe, hogy ne kelljen törődni velük. Itt egy sokkal emberségesebb módszert választottak: Reggel elviszik a kicsit bölcsődébe, nagyobbat óvodába, még nagyobbat iskolába, az öreget az öregklubba, ahol tartalmas programok után este mindegyiket összeszedik.    Az iskolák színvonala nagyon erős: nyolcéves gyermekek igen nehéz feladatokat kapnak, egy magyar gyerek még szerintem el-elbánna velük, de a nyugat-(észak-) európai, vagy amerikai legyengített matematikán nevelkedett gyerekek sírva mennének haza.    Skypark1.jpegSok egyéb érdekes épület mellett egy nagy nevezetesség: három felhőkarcolóból álló komplexum tetején egy gigantikus hajóformájú építmény, melyen nagy fürdőmedence, pálmafák, kilátó terasz található. Felmentem a kilátóreraszra, de sajnos a strand hotelvendégek számára volt fenntartva kizárólag. Mellette volt egy bevásárlóközpont, ahol ajándékokat vettem volna, ha nem csupa luxusmárka lett volna. Így ehelyett a "jég"pályát próbáltam ki, ami valójában jégszerű műanyag borítású volt. skypark-view-at-dusk3.jpgEzen estem egyet kettőt néhány kisgyermek nagy derültségére, de életemben először én tudtam a legjobban korcsolyázni, hiszen mindenki más még nálam is kezdőbb volt.
    Mellette van egy vízen úszó labdarúgóstadion, csak az egyetlen oldalú lelátó van a parton. A közbiztosnág legendásan jó, késő este vacsora után a legnyugodtabban sétátam kilométereket szűk sikátorokon keresztül. Egy alacsonyabb kategóriájú bevásárlóközpontban aztán sok pénzt elköltve megvettem kis családom ajándékait, majd két nappal később elsétáltam a kínai negyed egyik bazársora előtt, ahol mindent töredékáron lehetett volna megkapni. Utolsó estén a kolléga felvitt egy hotel tetején található bárba, és a csodás kilátás mellett megittunk fejenként 2 "félméteres" sört, amely igen hosszú, lombik alakú pohárban kerül felszolgálásra, és amennyiben nem vigyáz az ember, nagyon könnyű leinni magát. Ezután a repülőtérre mentem, ahol az egyik beszállókártyát sikerült az 500 méter séta alatt elhagynom, emiatt a távot még kétszer abszolválnom kellett. Hazafelé megismerkedtem egy aranyos kislánnyal, aki 6 éves kora ellenére sokadszor repül át a világon: édesapja ausztrál, de sokat utazik hozzám hasonlóan, így ők alapvetően Pesten vannak, és néha apa, néha ők utazzák körbe a világot. Összességében Szingapúr az egyik azon kevés országok közül, ahová szívesen elvinném a családot egy fél évre. Mivel végre nappal érkeztem, otthon két nagyobbik tündéri kislányom borult a nyakamba a repülőtéren.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr344506255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása