Beszámolók a nagyvilágból

Beszámoló utazásaimról Spanyolországból, Olaszországból, Mexikóból, Portugáliából, Svédországból, Norvégiából, Lettországból és Észtországból, és a többi...

Látogatók

Friss megjegyzések

Ajánlott olvasmány

Ez rólam is szól (munkatársnőm írta) Mexikói kalandok
Svéd blogok
evergo.blogol.hu
psycho.blog.hu
Itt az egyik történet velem esett meg joemberek.blog.hu
Végül egy gyengébb idegzetűeknek nem ajánlott, vicces, szarkasztikus leírás mindenféle népről:
gyuloltellensegeink.blog.hu

Úti beszámoló Svédországból n+1-edik

2011.08.28. 07:44 HZ

Július elején Svédországban tettem villámlátogatást. A gépen egy nagyon fiatal, nagyon gazdag fiú mellett ültem, aki egyedül utazott Németországba nyelvtanfolyamra 2 hétre. Szüleivel a világ nagy részét bejárta, rendkívül tájékozott volt politikában, világban, talpraesett gyermek. Húsipari vállalkozásuk van, kiváló minőséget gyártanak, exportálnak kóser libát Izraelbe, májpátéstomot Szingapúrba. Az egyetlen, amit hiányoltam belőle, az a nemzeti büszkeség legkisebb szikrája, így mondtam is neki, hogy az ilyen középvállalkozások, mint ők viszik előrébb az országot, ami itthon termel magas értékű javakat, és adja el küldföldre. Remélem egy nap tudatára ébred ennek is.
Stockholmban volt egy szigapúri szikh kolléga, aki mint kiderült, járt már a Budafoki Borkatakombában, ahol 5 évet dolgoztam egyetemi éveim alatt. Hogy a véletlen egybeeséseket fokozzuk, az ő gépét is törölték az izlandi vulkánkitöréskor még tavaly, és ő is csak az izraeli légitársasággal tudott utazni, és hasonlóan inzultálták a biztonságiak, mint engem.
Természetesen meglátogattam stockholmi magyar barátainkat. Éppen költözésen voltak túl, nagyobb lakásba költöztek. Az egy plusz szoba ára majdnem annyi volt, mint Fehérváron egy kertesházé. Emiatt kivételesen egy helyi pizzázóban ettünk. Kingácska, az egyre nagyobb kislányuk, pedig nagyon édes, nagyon eleven. Gondolt egyet, és kiszaladt a térre, és mielőtt édesapja utolérte volna, csuromvizes lett, belelépett egy 20 cm mély szökőkútba, és a patkában elesett, tehát feje búbjáig vizes lett. Szerencsére volt nálam egy póló, odaadtam neki, hogy mint egy hálóingben, haza tudjon menni. Persze a beszélgetésnek vége szakadt, elbúcsúztunk egymástól. A pólót visszahozták pár napra rá, amikor meglátogattak minket, de sajnos én külföldön voltam, de helyette ott felejtettek valamit, amit meg majd én viszek ki nekik egyszer. Megtudtam tőlük, hogy a pilótáknak majdnem mindig lányaik vannak, mert a magaslati sugárzásra az ivarsejtek közül a fiút tartalmazók érzékenyebbek. Ez egyik lehetséges magyarázata a harmadik leányom érkezésének.
Találkoztam itteni német ex kollégával is, aki már nem dolgozik velünk, meghívott magához vacsorára, én meg már korábban többször Magyarországra, ezúttal szeptemberben jön is.
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr923184940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása