Beszámolók a nagyvilágból

Beszámoló utazásaimról Spanyolországból, Olaszországból, Mexikóból, Portugáliából, Svédországból, Norvégiából, Lettországból és Észtországból, és a többi...

Látogatók

Friss megjegyzések

Ajánlott olvasmány

Ez rólam is szól (munkatársnőm írta) Mexikói kalandok
Svéd blogok
evergo.blogol.hu
psycho.blog.hu
Itt az egyik történet velem esett meg joemberek.blog.hu
Végül egy gyengébb idegzetűeknek nem ajánlott, vicces, szarkasztikus leírás mindenféle népről:
gyuloltellensegeink.blog.hu

Úti beszámoló Angliából IV.

2009.02.14. 16:19 HZ

     Eredeti tervem szerint mostani 4 napos utamról nem terveztem írni, de annyi kaland volt benne, hogy nem tudtam megállni.
     Hétfőtől péntekig szólt volna a vevőnél a telepítés, de sok sok félreértés miatt csak vasárnap délutánra igazolták vissza, így egy napot csúszott az utazás.
     A reptéren a nagy csomagomat otthagytam az átvizsgáló szalagon, úgy kellett visszakopognom érte.
     Odafelé két olyan ember ült mellém a repülőn, akinek kellemetlen (=büdös) szaga volt, emiatt eleinte kissé bosszankodtam, de aztán összeismerkedés után jól elbeszélgettünk, ezért "megbocsátottam" nekik. Nagyváradról busszal jöttek Pestre, onnan Londonba meglátogatni a nagybátyjukat. Szlovákok voltak. Az ottani szlovákok nem igazán tanulnak iskolában szlovákul, (csak 4 osztályig van), így erősen keverik a román szavakkal, a Felvidékiekkel nem is értenek könnyen szót. Az a kihalóban lévő, Délvidékről ismert fajta, aki az anyanyelve, és az államnyelv mellett még az utcán, pajtásaitól magyarul is megtanult. (akkoriban még a pajtások többsége magyar volt errefelé).
     Megtudhattam: a hírhedt, mindenhol gyilkolászó Sztojka klán által kivégzett veszprémi román kézilabdás nem rontotta a magyarok hírét: hasonló gazemberek arrafelé is vannak, viszont jó benyomást keltett bennük, hogy a meggyilkolt román nemzetiségű játékos ilyen komoly figyelmet kapott.
     A gépen ezúttal a laptoptáskámat hagytam fent, a szlovák ember hozta utánam.
     Ezúttal alaposabban megismerhettem Jeffet, nővérem udvarlóját. Olyan ember, akinek valami elképesztő üzleti érzéke van. Például, most, a válság kezdetén, pillanatoka alatt pénzzé tette mindenét, és aranyat vett rajt, tudván, ha beindul a pánik, mindenki ezt teszi majd. A végén dupla áron tudta eladni. A lakásárak pedig estek, így befizetett egy szép új Londoni lakásba.
     A napi 15 óra munka most is megvolt, így már tényleg kezdek kimerülni. Folyományaként a bőröndömet megint a vevő irodájában hagytam, de hál'Istennek még időben eszembe jutott.
      A metrón utazva, az angol Metróújság szalagcímeit böngészve megtudhattam, van még hova zülleni, és a Blikk és az otthoni Metró újság egyelőre szépirodalmi folyóiratok.
      A repülőtéren összefutottam Hámori Zoltánnal (egykoron hárman is voltunk a Közgázon egyszerre). A jegykiadó nő nagyot nézett, hogy két, azonos nevű emberke utazik egyszerre:)
 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr82942968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HZ · http://nagyvilag.blog.hu 2009.03.18. 18:48:29

:)
Technikai szünet van, második gyermekem nem teljesen kiszámítható érkezése miatt a Február végi utat le kellett mondanom, márciusban meg szabin vagyok. Áprilisban megismerhetjük Máltát, majd májusban Stockholm következik elvileg.
süti beállítások módosítása