Beszámolók a nagyvilágból

Beszámoló utazásaimról Spanyolországból, Olaszországból, Mexikóból, Portugáliából, Svédországból, Norvégiából, Lettországból és Észtországból, és a többi...

Látogatók

Friss megjegyzések

Ajánlott olvasmány

Ez rólam is szól (munkatársnőm írta) Mexikói kalandok
Svéd blogok
evergo.blogol.hu
psycho.blog.hu
Itt az egyik történet velem esett meg joemberek.blog.hu
Végül egy gyengébb idegzetűeknek nem ajánlott, vicces, szarkasztikus leírás mindenféle népről:
gyuloltellensegeink.blog.hu

Úti beszámoló Svédországból I.

2007.12.08. 20:15 HZ

 Mi van?
Sokan azt kérdezhetitek, mi a fenét is keresek Svédországban? Kedvükért egy kis információ: Felmondtam a Diageonál, és átigazoltam egy svéd alapítású szoftver céghez, melynek terméke egy SAP-hoz hasonló integrált vállalatirányítási rendszer. Feladatom ennek lefordítása, lehetőség szerinti testreszabása. Miért váltottam? Nem életcél, hogy napi 3.5 órát utazzam vonaton, kislányommal csak jóéjt puszit váltsak esténként. Ahhoz, hogy pl. megengedhessem magamnak, hogy Fehérváron dolgozzam szarért hugyért (bocsánat), ahhoz pénz kell. Mégpedig sok. Ehhez pedig 1-2 évre "disszidálni" kell. Úgy sikerült megegyezni velük, hogy a próbaidő alatt 2 hetet leszek külföldön, 2 hetet pedig otthonról dolgozom, a három hónap letelte után a kis családom is velem tart.
 Megérkezés
Prágai csatlakozással jöttem Stockholmba, és mivel az gyalog sincs messze kevesen repülnek oda, olyan kicsi géppel jöttünk, mint 2 összehegesztett Barkasz. Nem is volt hozzá külön épcső, mert a lenyitott ajtó a földig ért, és propelleres volt. Én azt hittem, ezek kipusztultak az első vh. után. Prágában 4 órát vártam a csatlakozásra, közben a terminálomról elment egy portugál gép, így ettől a nyelvtől is búcsút vehettem. Stockholmba érkezve az ABBA énekese várt, (minden nem bevándorló úgy néz ki) hazavitt a céges apartmanba. (A férje, Pontiac is ott volt, átadtam neki üdvözletem) Ez először kényes (Exxon, Diageo) hotelekhez szokott ízlésemnek furcsa volt, de utólag belátom: egy jól felszerelt lakás jobb, mint egy sima hotelszoba. Egyébként ez a városrész, "Kista" új építésű házakból áll, melyek megszólalásig hasonlítanak. Egyik este háromba is bementem, csak abból jöttem rá, hogy rossz helyen vagyok, hogy nem nyitotta a kulcsom az ajtót, ez nem vicc. Az apartmanban eddig két lakótársam volt: egy dél afrikai lány, aki először udvariatlan volt: érkezésekor épp kidugta orrát szobájából, "hello", majd visszahúzódott és reggelig nem is láttam. Utólag kiderült: kedves, csak biztos fáradt volt. Eredeti szakmája chef. A másik egy finn: Titta. Nagyon jó volt a kiejtése, mivel az s-et nem tudta kiejteni. Kedvencem a "Russia" és a "she should" kiejtése volt. "rásszá", "szí szud".
Svédország
Sokan riogattak két dologgal: az egyik, hogy nagyon hideg van. Muhahahahaha. Melegebb van, mint otthon, de egyfolytában esik az eső, borzasztó idő van. Egyébként mindig sötét van (8:00-15:30-ig világos.) A másik, az árak. Na, ez minden képzeletet meghaladóan igaz, minden egyes vásárlásnál keserves sírásra fakadok. Főleg, mivel még az otthoni ebédárakat is sokalltam. Kb. hárommal kell megszorozni az árakat, alapvető élelmiszereket 1,5-2 vel. Ezen felül eljátszották az ősi, háromszor lehúzzuk a kártyát trükköt, reklamáció folyamatban.
Nyelv
A svéd nyelv írásban 75% német, így azt hittem, könnyű dolgom lesz, de tévedtem: a kiejtés nehéz. Kista városrészben lakom, kiejtése (nem találjátok ki) "Siszta". Mondjuk az a sztereotípia, hogy mindenki beszél angolul, igaz, még nem találkoztam angolul nem beszélővel.
Az iroda
Az iroda vegyes összetételű, vannak gyerekek (19-23 között), és tapasztaltabb idősek is. Az oktatásért felelős manager 23 éves. Van egy Niels is, de sajnos nem Holgerson, csak hasonlít rá. Lúdja sincs. Ott dolgozik a Katona Árpi alteregója is rendszergazdaként. Macintosh gépeken dolgozunk, így az egész géphasználatot újra kell tanulnom.
Család
Ez a legnehezebb rész, az tart életben, hogy ezután 2 hétig egyfolytában együtt leszünk. Az első Skype videóélményem aranyos volt: kislányom meglátta, hogy a gépben vagyok, és megpróbált kiszabadítani, majd küldött puszit és integetett is. A Beszámoló meghatározatlan időközönként jelentkezik ezentúl, ha valakit kihagytam, lécci küldjétek neki tovább, szintén le lehet iratkozni róla legyetek jók: Hámori Zoli

Szólj hozzá!

Címkék: svédország stockholm

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr16359909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása